BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

apa bakal terjadi apabila gadis bwh 18 taon memerintah dunia??!!

►ρℓαу ▌▌ραuѕє ■ stop

Wednesday, 15 June 2011

aku dan dia

Aku dan Dia.... siapa Dia?? Hahaha! bkn sprti yg korang fikir ler..  Dia yg aq mksudkan is kucing2 aq. Spnjg 2 tahun ni (2010 & 2011), aq dah bela hmpir 10 kucing dan itu betul3 seronok!! Main sme2, buat HW sme2, tido sme2... tp May lalu, aq kehilangan seekor kucing yg dipnggil Tam. Kenapa Tam? sbb wrne dye hitam. Wlupun korang ta nak taw pun nape dye mati, tp aq ttp nk cite! Knape? Sbb ni blog aq.. hehe.. My blog, my rules la, kan? kan? kan? 

Pagi tu, aq tgh wat HW, ayh aq yg bwu balik dr surau ckp kat kitorg supaya jgn sdey. Aq mcm da dpt rse tntg kematian. Tp kematian yg aq rse tu bkn tntg kucing aq tp tntg someone yg da lme sakit kat hospital. Pastu, ayh aq ckp "Tam dah xde.." Aq mcm caye x caye je bile dgr apa yg ayh aq ckp wktu tu. Ayh aq cite, wktu dye balik dr surau, dye nmpk Tam da t'baring atas bonggol jln dpn umah aq... t'baring kaku, perutnye penuh darah. Dye la satu2nya tmpat aq luahakn isi hati kedua slps ibu aq, sllu main ngan aq, tido ngan aq, teman aq wat HW, kejut aq bgun tido, hntr aq gi skoola, smbut aq blik umah, pndai amik hati, pndai merayu mintak masuk umah slps dikeluarkn gara2 buang air besar pd tmpt yg tak sepatutnya.. HAHA! Tp sume tu tggal kenangan... Tipu la kan kalo aq kate aq tak sdey.. hurmmm... kekadang aq rse kekosongan. Aq rindu nk jumpa dye lagi... Peluk dye wat kali t'akhir.

Petang tu, kitorg satu famili gi umah nenek (meru), tanam Tam kat situ. Aq tak snggup tgk  dye dikeluarkan dr plastik smpah, msuk ke dlm lubang. Bdn kecilnya longlai. Basah kne hujan (wktu dye mati, hujan lebat).. Dlm otak aq, "Dye ke Tam yg sllu main ngan aq & teman aq slame ni? Dye tak b'gerak! Dye dah tak b'gerak!"  Sejak hari tu, umah ni terasa pilu, sunyi tnpe keriuhan dye b'main & b'gurau. 

*gambar ni just gambaran. Tp wrne Tam same like this. Belang2 hitam, putih, kelabu & bulu tebal*






0 comments: